söndag 16 januari 2011

Grattis till mig









Den 8:e fyllde jag 23 år.
Grattis till mig! (:
Igår så kom min mormor och morfar, mamma och pappa och syster Sara och firade min födelsedag. :) Jag fick 2 blommor, 2 klockor (fast dom fick jag redan den 4:e av mamma och pappa), pengar, ljus, 2 riktigt riktigt snygga muggar, Men även Boken; Karins Broderier Av Karin Holmberg. en gryyymt bra bok! Som jag redan älskar och har blivit så inspirerad av! Jag kan inte vänta på att få börja brodera! :)
Hon är verkligen jätteduktig. :)
Synd bara att jag inte är så duktig på att sy för hand. :/
Men övning ger färdighet. :)

5 kommentarer:

skapasaker sa...

Grattis till dig i efterhand!!!
Vilken fin bok det verkar vara, den ska jag kolla upp. Allt man blir inspirerad av är bra, och det där med att du inte är så duktig på att sy för hand, det tror jag inte riktigt på. Är handen van vid tex stickning kommer det att gå superbra att börja brodera. Det är min favvoteknik för i fritt broderi finns inte rätt och fel. Bara kul!

Så kom igen nu, brodera! Fråga gärna om du fastnar på något.
Eva

Lena Inemyr sa...

Tackar tackar! :)
Ja, mormor och morfar hade köpt den på Akademibokhandeln. Inte sett den någon annanstans så kolla där. :)
Jag har broderat saker när jag var yngre, i skolan. Så tekniken finns. Men jag tror det är mest att jag inte blir nöjd, det blir liksom.. inte fint. :/ Om jag kör fast ska jag definitivt fråga dig. & det kommer jag säkerligen att göra.
Tack så mycket! :)

Lena Inemyr sa...

Förresten! Kom på att om du inte hittar boken så hade jag tänkt åka till Lasse & Mikaela i slutet av Januari, då kan du få kika lite i den. :) Så du vet vad du letar efter, om det är något att ha ;) Om du vill?

Clara sa...

Grattis i efterskott! Vilka fina presenter du fått, Karins broderier är verkligen en av mina favoritböcker.

Lena Inemyr sa...

Tackar tackar :) Det finns så mycket att göra i den att man inte riktigt vet vad man ska börja med.. :D Har du gjort något från boken?